Wervingscampagne Een stap in de toekomst interesseert scholieren voor de sector

De wervingscampagne Een stap in de toekomst richt zich op scholieren die een vervolgopleiding gaan kiezen. De campagne bestaat uit echte verhalen van jonge studenten, verbeeld op posters, in filmpjes en op de campagnesite Een stap in de toekomst. Scholieren vinden er informatie over opleidingen en werken in de sector.

De campagne is een initiatief van TRANSVORM, een samenwerkingsverband van werkgevers in de sector Zorg & Welzijn in Noord-Brabant.

Hoe?

Het hart van de campagne Een stap in de toekomst is een website met vlogs, een opleidingskeuzetest en informatie over vakkenpakketten, beroepen, banen en de bijbehorende opleidingen. Ook is er een overzicht van alle open dagen. Voor decanen is er een lespakket.

Waarom?

Een stap in de toekomst is ontwikkeld met het oog op de voorziene tekorten aan medewerkers vanaf mbo-niveau 4 in de sector. De campagne laat middelbare scholieren kennismaken met de diversiteit, veelzijdigheid en aantrekkelijkheid van de (nieuwe) beroepen in Zorg & Welzijn vanaf mbo-niveau 4. Daarnaast krijgen de jongeren, hun ouders en verwijzers duidelijkheid over de arbeidsmarkt.

Meer weten

Website Een stap in de toekomst

Facebookpagina Een stap in de toekomst

Instagramaccount  Een stap in de toekomst

Delen via: