In Jouw toekomst, jouw zorg enthousiasmeren zorgmedewerkers jongeren

Jouw toekomst, jouw zorg is een bewustwordingscampagne om jongeren te interesseren voor een baan in Zorg & Welzijn. In deze campagne worden jongeren geportretteerd die al in de sector werken en daar enthousiast over zijn.

De campagne is een initiatief van Vereniging Bedrijfstak Zorg (VBZ) waarbij de meeste zorgaanbieders uit de regio Midden- en Zuid-Kennemerland, Amstelland en Meerlanden zijn aangesloten.

Hoe?

De campagne toont dat iedereen die in de zorg werkt, op zijn eigen manier uniek is. Uniek in de invulling van het werk, maar ook uniek in de invulling van vrije tijd en hobby. De website laat zien hoe zorgmedewerkers naast hun baan bijvoorbeeld ook dj, sportman of kunstenaar zijn, en hoe ze dit weer gebruiken in hun werk. Gedurende deze online campagne worden jongeren via websites en sociale media met filmpjes en verhalen geprikkeld om een carrière in de zorg te overwegen.

Waarom?

Samen sterk. Samen beter. Vanuit die gedachte ontstond in 1996 VBZ. Samen denken de aangesloten zorgaanbieders na over arbeidsmarkt, HRM en opleidingen en ondernemen ze acties op dat gebied. Samen optrekken, zo vindt VBZ, is effectiever en goedkoper. In het verleden zijn er al verschillende brede imago- en voorlichtingscampagnes geweest. Ook heeft VBZ Infopunt Zorg gelanceerd, met informatie over onder andere werken en leren in de zorg en een uitgebreide en actuele vacaturebank.

Meer weten

Campagnewebsite Jouw toekomst, jouw zorg

Website VBZ

Infopunt Zorg

 

Delen via: